Skip to main content
Wroclaw, Wita Stwosza 3 Street, IV floor, room 416
kancelaria@witoldsrokosz.pl
+(48) 690 306 443
Toggle navigation
Główna nawigacja
Home
Office
Specialties
About me
Blog
Contact us
blokowanie rachunku
01 Październik
2024
Termin 13 miesięcy dla wygaśnięcia roszczeń użytkownika względem dostawcy usług płatniczych
Obowiązek powiadomienia dostawcy usług płatniczych o stwierdzonych nieautoryzowanych, niewykonanych lub nienależycie wykonanych transakcjach płatniczychDostawcą usług płatniczych jest np. bank, spółdzielcza kasa oszczędnościowo – kredytowa, czy krajowa instytucja płatnicza. Z kolei rachunek bankowy lub rachunek imienny członka spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej wykorzystywany do wykonywania transakcji płatniczych jest kwalifikowany jako rachunek płatniczy.
przeczytaj »
13 Grudzień
2023
Projekt dyrektywy PSD 3 oraz projekt rozporządzenia PSR
Na stronie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości zostało opublikowane napisane przeze mnie opracowanie pt.
przeczytaj »
26 Czerwiec
2023
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady 2023/1113 z 31 maja 2023 r. w sprawie informacji towarzyszących transferom środków pieniężnych i niektórych kryptoaktywów
Na początku czerwca 2023 r. w Dzienniku Urzędowym UE zostało opublikowane nie tylko rozporządzenie MiCA (tj. rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady 2023/1114 z dnia 31 maja 2023 r. w sprawie rynków kryptoaktywów), ale również, o czym się mniej mówi, rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady 2023/1113 z 31 maja 2023 r.
przeczytaj »
26 Lipiec
2021
Blokowanie środków przez giełdy kryptowalutowe
Implementacja dyrektywy AML V i objęcie jej zakresem także giełd krytpowalutowych spowodowała zjawisko masowego blokowania portfeli klientów przez giełdy kryptowalutowe z siedzibą w Unii Europejskiej (i w Europejskim Obszarze Gospodarczym). Obserwacja tego zjawiska pokazuje, że z jednej strony giełdy sprawiają wrażenie jakby sobie nie radziły z wymogami AML, a z drugiej można odnieść niepojące wrażenie, że nadużywają regulacji AML ze szkodą dla swoich klientów.
przeczytaj »